Friday, November 21, 2014

Hanya kerana anda ingin menurunkan berat badan , anda tidak perlu meninggalkan semua makanan ringan kegemaran anda . Anda boleh makan apa sahaja selagi anda makan dalam jumlah yang sederhana . Sudah tentu , beberapa makanan ringan yang terbaik adalah buah-buahan dan sayur-sayuran kerana mereka begitu baik untuk kesihatan anda .
Salah satu buah-buahan yang terbaik untuk makan untuk snek adalah PISANG, dan mereka sempurna untuk menurunkan berat badan . Pisang mengenyangkan dan membebaskan tenaga secara perlahan-lahan ,ini bermakna anda akan terasa kenyang untuk lebih lama dan anda tidak akan merasa perlu untuk makan banyak atau betulang kali sepanjang hari.
Pisang juga manis , yang membantu mengurangkan keinginan untuk makanan ringan bergula . Pisang boleh digantikan sebagai pencuci mulut selepas makan, ia mengandungi sedikit kalori. Pisang adalah rendah karbohidrat dan mempunyai jumlah serat yg tinggi , yang membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah anda .

Pisang menawarkan lebih banyak nutrien daripada mana-mana buah-buahan lain kerana tahap kalium yang tinggi . Mineral ini diperlukan untuk semua organ-organ , sel-sel dan tisu-tisu yang berfungsi dengan baik dan sangat penting apabila ia datang kepada fungsi jantung dan otot berfungsi dengan betul . Walaupun kalium boleh didapati dalam banyak makanan , pisang mempunyai salah satu daripada kepekatan tertinggi itu .

Pisang juga sumber tenaga yang hebat dan adalah sempurna untuk dimakan satu jam atau lebih sebelum bersenam . Ia mengeluarkan tenaga yang perlahan-lahan dan boleh membantu anda bersenam untuk lebih lama. Tenaga ini juga membantu fungsi otot , yang menghalang asid laktik membina-up , punca kekejangan .
Walau bagaimanapun, pisang dimakan secara sederhana. Makan terlalu banyak boleh menambah berat badan. Tubuh akan menyimpan tenaga dan jika tidak digunakan , ia akan bertukar menjadi lemak . Gula semula jadi dalam pisang juga boleh menyebabkan jumlah gula yang tinggi dalam aliran darah jika anda makan banyak  sekaligus.

Pisang boleh dimakan sebagai makanan dan makanan ringan ; mereka boleh dicampur ke dalam salad buah-buahan atau smoothie sebagai sarapan yang sihat dan berkhasiat ; dicampur dengan yogurt untuk pencuci mulut yang sihat ; pusang juga boleh dibuat mufin dan roti ; atau hanya dipanaskan dan dihidangkan dengan granola dan ais krim rendah lemak .
Pendek kata , pisang adalah makanan terbaik bagi mereka yang berdiet dan ingin menurukkan berat badan yang sempurna.

0 comments:

Post a Comment